ПОДХОД КЪМ ИЗПОЛЗВАНЕТО НА ENTERPRISE 2.0 ОТ
КОМПАНИИТЕ
Проф. д. ик. н. Румен Върбанов
Резюме: В статията са споделени
вижданията на автора за успешно използване на Enterprise 2.0 за решаване на 4 групи задачи в
предприятието: Маркетинг в Web 2.0 и работа с клиенти на
компанията; Взаимодействия с бизнес партньори; Управление на персонала; Управление
на знанията в компанията. Предложен е подход към разработването на стратегия
за приложение на Enterprise 2.0 за нуждите на предприятието, където действията
са разделени условно в шест етапа: анализ на бизнес процесите в предприятието,
изследване и анализ на състоянието на информационните системи и технологии,
разработване на основните цели и задачи за развитие на ИКТ, очертаване на
възможните пътища за приложение на социалните медии в бизнес процесите,
разработване на проекта на корпоративната социална мрежа и реализиране на новата
ИТ стратегия за социална корпоративна мрежа.
Ключови думи: Web 2.0, Enterprise 2.0, consumer-generated content,
Enterprise 2.0 strategy, social network,
social media strategy, social media marketing, social software, Intranet 2.0.