Гневните публикации се радват на по-голям интерес в социалните мрежи
От Мартин ДешевВсички статии на автора
Те са използвали данни от китайската алтернатива на Twitter Weibo. Тя се ползва от над 500 млн. души, които публикуват средно по 100 млн. съобщения на ден.
Учените са използвали 70 млн. публикации от 200 хил. потребители, като всеки от тях е имал над 30 взаимодействия с други хора по време на шестте месеца на изследването, което в основната си фаза е протекло през 2010 г.
Резултатите показват, че когато потребител публикува съобщение с тъга или отвращение, то среща много малко отзвук сред потребителите. Позитивните послания предизвикват малко повече реакции, като провокират и позитивни отговори от потребителите.
Най-голям ефект обаче имат гневните публикации. Подобно съобщение се препраща средно три пъти, коментират специалистите. Тези постове се разпространяват най-много и най-широко в рамките на мрежата.
Специалистите са открили, че има два вида събития, които провокират най-много гневни публикации. Първите са конфликти между Китай и други държави, а вторите вътрешни социални проблеми, които са горещи теми в Китай.
Учените признават, че резултатите са специфични за китайските потребители и не изключват известни различия в причините за мотивирането на ядосаните съобщения, ако бъде направено изследване на социална мрежа с потребители предимно от западните държави. Те обаче са уверени, че гневните текстове ще се разпространяват по-ефективно и в другите социални мрежи.