Follow by Email

19 февруари, 2014

Социалният властелин на интернет

Социалният властелин на интернет

Facebook навърши 10 години и гледа още по-амбициозно върху бъдещото си развитие


На 4 февруари Facebook официално отбеляза своя 10-годишен юбилей. Социалната мрежа може да се похвали с над 1.2 млрд. активни потребители и все по-добри финансови резултати. Нейният основател Марк Зукърбърг обаче не смята, че дори е доближил компанията си до върха. За него постигнатото до момента е само полагането на основите.

През изминалите години компанията преодоляваше множество трудности. Съдебни дела оспорваха правото на Зукърбърг да се нарича собственик на Facebook. Компанията срещна проблеми при излизането си на фондовата борса Nasdaq и пораждаше притеснения сред инвеститори и анализатори за способността си (или по-скоро липсата на такава) да печели пари от своите потребители. Паралелно с това Facebook развиваше и множество проекти и инициативи в търсене не само на нови приходи, но и на постижения в социалната и технологичната сфера. Но как се стигна до всичко това?

Първите стъпки

Социалната мрежа започва своето съществуване като малък сайт за студенти от "Харвард" с името TheFacebook, където те могат да комуникират помежду си. Интересът към концепцията обаче бързо започва да расте и около месец след старта си на 4 февруари 2004 г. тя започва да приема регистрации и на студенти от други университети. През лятото на 2004 г. Зукърбърг напуска "Харвард", мести се в Пало Алто, Калифорния, и превръща TheFacebook в бизнес.

През 2005 г. успява да придобие домейна facebook.com за 200 хил. долара и ребрандира компанията и сайта си под това име, премахвайки представката the. Интересът към мрежата продължава да расте и на 26 септември 2006 г. Facebook започва да приема регистрации от хора от целия свят с единственото условие да са над 13-годишна възраст. Постепенно социалната мрежа се превръща в интернет феномен с лавинообразен възход, като отбелязва 1 млрд. активни потребители на 4 октомври 2012 г.

През цялото това време основен проблем за Facebook се превръща генерирането на достатъчно приходи. Компанията излиза на печалба през 2009 г., но притесненията на инвеститорите, че социалната мрежа трудно ще намери начин да печели огромни суми от потребителите си, продължаваха. Едва през последното тримесечие Facebook показа така желаните добри резултати. За последните три месеца например приходите на компанията само от мобилна реклама са 1.24 млрд. долара, или 53% от общите постъпления. С това си постижение тя обнадежди инвеститорите си, че все пак ще успее да превърне мобилния си бизнес в печеливша дейност.

ОПЕРАЦИОННИ СИСТЕМИ - СЪЩНОСТ И ФУНКЦИИ


Uploaded on authorSTREAM by Tarzen